söndag 12 februari 2012

Nya mål!

Då var det dags att sätta upp lite mål inför kommande vecka. Vet inte riktigt hur det blir med förkylningen men jag hoppas komma igång med träningen. Målet får bli att träna i alla fall 2 gånger, räknar med att ta det lugnt i början av veckan för att verkligen bli av med förkylningen. När det gäller maten är målet att fortsätta som jag har gjort. Lördag är min dag då jag får äta vad jag vill och till fredagsmyset blir det bara frukt, grönsaker eller popcorn. Jag har blivit mycket bättre på att äta frukt och grönsaker och det känns så bra. 

Imorgon är det även dags för vägning igen. Hoppas jag har lyckats gå ner lite till. På www.viktklubb.se finns det jättebra diagram över viktnedgången, ett jättebra hjälpmedel!

En sak som jag har infört här hemma den senaste tiden är att jag har en "egokväll". Den kvällen är bara min och jag gör precis vad jag vill. När man går hemma hela dagarna med en liten tjej tycker jag det är jätteviktigt att få egentid och bara ägna sig åt sig själv. 

För att sammanfatta mina mål för nästa vecka ser det ut så här:
  • Träna 2 gånger
  • Gå lång promenad med dottern varje dag
  • Ha en "egokväll"
  • Testa ett nytt recept till middag
Någon som har ett bra tips på recept? Gärna nyttigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar