fredag 24 februari 2012

Joggingtur i snålblåst!

Fy vad det blåste när jag var ute och sprang ikväll. Hade inte medvind en enda gång utan bara motvind. Det bästa med rundan var att jag sprang 1 km längre än jag brukar och jag orkade springa hela tiden. Enligt min gps sprang jag 3,75 km. Inte särskilt långt men för mig som började som totalt otränad kan det kännas som ett maraton så jag är supernöjd att jag orkade hela rundan. Gick väl inte särskilt fort heller, 28 minuter, men jag jobbar på det och vet att det kommer förbättras undan för undan. Jag märker sån skillnad mot när jag började träna, jag orkar så mycket mer idag. Det blir extra pepp att fortsätta träna.

Nu slappar jag bara i soffan. Dottern sover och sambon går här och fixar med lite av varje. Imorgon jobbar han dygn så det får bli powerwalk imorgon då dottern måste följa med. Hoppas vädret är bra imorgon också så jag kan tvätta bilen för den är allt annat än vit =( Får se vad vi hittar på mer, beror helt och hållet på vädret.

Vad ska ni hitta på i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar