fredag 13 juli 2012

Tur eller otur?

Fredagen den 13:e idag. Är det en turdag eller otursdag för er? Jag kan inte minnas att jag har haft otur någon gång just fredagen den 13:e utan snarare har jag nog haft lite tur. Kommer inte på något speciellt som har hänt men otur har jag aldrig haft i alla fall. Det har jag så många andra dagar =)

Idag har det varit tråkväder igen så vi har mest varit inne och busat idag. Nu ikväll tog jag och dottern en cykeltur, himla skönt att komma ut en stund i alla fall. Imorgon hoppas vi på bättre väder så vi kan vara ute mycket. Det är inte alltid så lätt att roa ett barn inne hela dagen, särskilt när hon har benen fulla med spring och inte kan sitta stilla.

Ikväll hade vi tänkt grilla men vädret gjorde att vi fick steka köttet istället, det gick lika bra det. Till köttet hade jag gjort en jättegod salsa (om jag får säga det själv). Jag brukar inte vara mycket för såna röror men den här kommer jag göra flera gånger. Det som var i var: cocktailtomater, äpple, röd lök, basilika, citronsaft, vitvinsvinäger, olivolja, salt och peppar. Kan verkligen rekommenderas!!!

I helgen ska jag knåpa ihop lite mål för nästa vecka, både vad gäller mat och träning. Har ni satt upp några mål för nästa vecka än?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar