onsdag 18 juli 2012

Egen müsli!

Sitter här och väntar på att min hemgjorda müsli ska rostas klart i ugnen. Man kan blanda i princip vad som helst som man har hemma, allt efter smak och tycke. Jag har i havregryn, vetegroddar, valnötter, hasselnötter, mandlar, linfrön, pumpakärnor, kokos och corn flakes. Den blandningen brukar bli succé här hemma =)

Idag har det inte hänt så väldigt mycket. Regnet öser ner konstant den här sommaren och det blir inget vettigt gjort tycker jag. Det enda som funkar är att mysa inomhus. Dock måste dottern rastas ett par gånger om dagen =) Hon har sån himla energi och behöver verkligen springa av sig utomhus. Bara på med regnkläder och ut! Det finns ju inga dåliga väder eller hur är det?

Från och med nästa vecka kommer det bli ändring här hemma. Bort med det onyttiga (som det blivit alldeles för mycket av den senaste tiden) och in med det nyttiga. Jag har fått med mig sambon i de planerna också så vi får peppa varandra. I månadsskiftet ska vi dessutom börja med matbudget och då kommer det inte finnas utrymme för onyttigheter, bara fördelar med det systemet =)

Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa min nya "Må bra"-tidning. Gillar verkligen den tidningen men favoriten är ändå "Topphälsa". Den prenumererar jag på och har gjort i många år. De kan verkligen rekommenderas!

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar