söndag 22 juli 2012

Från och med imorgon...

Imorgon är första dagen på resten av mitt liv. Från och med imorgon är det tuffa tag som gäller för min del. Jag har suttit nu ikväll och skapat små delmål som känns rimliga. När jag har uppnått varje mål får jag unna mig något jag spanat på länge så det är verkligen något att kämpa för. Dessutom har jag satt upp fyra punkter som känns viktiga för mig. De är:

-Ha en "ego-kväll" i veckan där jag bara prioriterar mig själv. Det kan t.ex. vara att ta ett långt bad eller bara läsa en bra bok.

-Ta hand om både utsidan och insidan. Det är dags att vara noga med vad jag stoppar i mig men även hur jag behandlar utsidan av kroppen. Nu är det bara bra produkter som gäller och inte något billigt "skit" =)

-1 "fri" dag i veckan då jag får äta vad jag vill och inte behöver bry mig om kalorierna.

-Prioritera träning framför soffhäng. Ta tillvara på varje tillfälle som ges att röra på mig även om det bara är en kort promenad. All träning ger resultat!

Det är väl lite hur jag tänker mig att mitt liv ska se ut. Nu ska jag bara leva upp till det också.

Hjälper ni mig genom att peppa???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar