måndag 14 maj 2012

Summering av första veckan med LCHF!

Då var första veckan med LCHF avklarad. Om vi börjar med vikten så visade vågen -2 kg idag. Wihoooo! Inte illa måste jag säga. Innan jag började med LCHF läste jag att många med IBS blivit bättre i sina magar och jag kan bara instämma. Jag har inte varit så här bra i magen sen innan jag blev sjuk! Helt underbart! För övrigt så har jag inte känt av så många omställningsbesvär. Har varit lite yr och känt mig trött ibland men inget värre. Hoppas det fortsätter så. Om ni funderar på att ändra livsstil så kan jag varmt rekommendera LCHF för ni kommer inte ångra er! Jag har provat så många sätt att gå ner i vikt innan men det har bara varit så kallade "svältdieter" och det har inte fungerat på mig. I slutändan går man alltid upp i vikt igen så fort man unnar sig något. Du får heller inte äta så mycket du vill. Med LCHF däremot är du aldrig särskilt hungrig och maten du får äta är fantastiskt god. Det kommer inte bli svårt att fortsätta med det här. Hoppas vågen fortsätter neråt också!

Den här veckan ska jag försöka komma igång med lite träning också. Förra veckan fanns varken tid eller ork. Läste också att man ska ta det lite lugnt under tiden man vänjer kroppen vid LCHF.

1 kommentar:

  1. Ja vad kul, vi ligger ungefär lika, jag började den 1 maj!!! Blev lite trött första veckan men är igång nu och gillar det!!!

    SvaraRadera