fredag 25 maj 2012

Fredag 25/5-12!

Äntligen fredag igen! Inte för att jag märker någon större skillnad på dagarna eftersom jag är föräldraledig men ändå =) Helg är ju alltid helg! Vissa dagar känner jag lite panik över att jag ska börja jobba till hösten. Har varit hemma i två år snart och det kommer vara med stapplande steg jag ger mig ut i arbetslivet igen. Nu återstår bara att se vad det blir för jobb jag börjar på. Jag har en förskollärartjänst att gå tillbaka till men jag har sökt en del lärarjobb. Är ju utbildad tidiglärare så jag har lite valmöjligheter. Jag har insett att jag längtar till skolans värld. Är klar med jobbet som förskollärare känner jag. Det skulle bli för jobbigt att ha en liten hemma samtidigt som man har små barn på jobbet, det blir ingen större variation. Håll tummarna för mig att jag får nåt av lärarjobben jag har sökt.

Idag har vädret varit strålande igen! Verkar som om det ska bli en fin helg också lagom till mors dag. Vi har bara slappat och njutit idag. Det är väl ungefär så som helgen kommer fortsätta =)

Idag ställde jag mig på vågen igen och jag har fortfarande inte gått ner mer. Nu har jag stått stilla i snart två veckor. Varför blir det så????? Har läst på en del forum att vissa står stilla emellanåt och en del står stilla i vikt länge innan de börjar gå ner. Det är väl bara att vänta och se, jag har inga problem med att äta den här maten så förr eller senare är det nog min tur också att gå ner.

Nu blir det en kopp kaffe i soffan. Ha en skön helg alla läsare! Tack för att ni läser just min blogg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar