onsdag 9 maj 2012

Dag 3!

Idag är det tredje dagen med LCHF. Det går förvånansvärt bra och jag har faktiskt inte varit sötsugen en enda gång. Det trodde jag inte skulle försvinna så fort men tydligen. Oj vad skönt det är. Maten är riktigt god och det är sällan jag är hungrig. Man håller sig mätt väldigt länge och slipper därför gå och småäta mellan måltiderna.

Har läst en hel del om omställningsproblem man kan ha. Jag har inte känt så mycket av det, mest lite yrsel men det kan jag ta. Det finns tydligen dom som har det jättejobbigt så jag är glad att det hittills går så bra. Det bästa av allt är att jag inte känt av min mage en enda gång sedan i söndags. Varken bråcket på magmunnen eller IBS har gjort sig påmind. Vet inte om det sitter i huvudet eller om det verkligen blir bättre så fort. Skönt är det i alla fall att slippa må illa när man har gjort det i så många år.

Vågen har fortfarande inte visat något minus. Det verkar vara väldigt olika hur det går första veckan. Vissa rasar i vikt medan andra står stilla. Hoppas att jag går ner lite i alla fall. Har ju 16 kg kvar till mitt mål men innan dess har jag massor med små delmål som jag ska uppnå. Efter varje delmål får jag belöna mig med något. En bra morot!

Nej nu är det dags att koka lite ägg och skriva inköpslista inför imorgon.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar