torsdag 26 april 2012

Planering är A och O!

Sitter här och planerar morgondagens matinköp. Kommer dessvärre inte på så många nya rätter att äta. Har ni några förslag så tar jag tacksamt emot dem! När det gäller min viktnedgång så funkar det allra bäst om jag vet innan vad jag ska äta. Känner att allt är på väg åt rätt håll med kost, träning och vikt nu. Har sprungit en runda idag. Visst är det jäkligt jobbigt efter sjukdomarna men jag gör det och jag är igång. Bara det är en stor vinst. Hade det varit för något år sedan hade jag struntat i alltihop och tänkt att jag lika gärna kan strunta i att träna eftersom jag ändå har hållit uppe så länge nu. Kosten funkar också bra. Är inte ens sugen på godis och annat skräp. Jag har inte satt upp något förbud och det är nog det som funkar bäst för mig. Blir jag sugen så får jag ta något men om jag däremot förbjuder mig själv så är jag sugen hela tiden. Imorgon tänkte jag försöka mig på att göra egen müsli. Hittade ett recept som jag fastnade för. Måste ha lite variation till äggmackorna jag äter till frukost =) Nej nu är det dags för lite te och frukt. Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar