fredag 31 augusti 2012

Måste bättra mig!

Ja det måste jag verkligen och det på alla fronter! Särskilt när det gäller maten och träningen. Vet att det inte finns några ursäkter men jag har varit så j-a trött efter allt nytt på nya jobbet plus att dotterns inskolning har strulat lite tyvärr. Hon är förtvivlad när hon lämnas på dagis och gråter rätt mycket om dagarna så hon har fått lite extra tid där nu för att vänja sig. Idag var jag ledig från jobbet så jag lämnade henne på dagis i 1,5 timma. Det hade faktiskt gått jättebra idag och det känns skönt. Hoppas att det fortsätter gå bra nu. Det är inte roligt att få sms till jobbet från sambon där han skriver att lämningen har varit jobbigt och att hon var jätteledsen. Det har man med sig hela dagen sen. Jobbigt men det måste funka. Jag har en fördel eftersom jag har jobbat som förskollärare i många år så jag vet att det går över men det blir ju extra jobbigt när det är ens eget barn. Jaja nog tjatat om det.

När det gäller träningen och kosten känns det som om jag aldrig kommer få karaktär till att ändra på mig. Just nu är jag så trött om kvällarna så jag äter det som är närmast och det är oftast inte så bra saker. Dessutom brukar jag handla när jag åker hem från jobbet och då är jag hungrig... ingen bra kombination. Jag MÅSTE bättra mig. Det är bara att bita i det sura äpplet. Ska försöka skriva ner något sorts strategi nu i helgen och ta tag i mitt liv nästa vecka. Stöttar ni mig??? Jag behöver det verkligen. Nu får det vara nog med gnälliga inlägg från mig om hur jobbigt allt är. Jag har bara mig själv att skylla, det är ingen annan som stoppar maten i munnen på mig. Ingen väljer vad jag ska äta utom jag själv. Nu ska det ändras en gång för alla, ett litet steg i taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar