fredag 28 december 2012

Slutet gott allting gott!

Hej och hallå! Nu var det evigheter sen jag skrev här. Jag har helt enkelt inte haft inspiration till att skriva. Det har varit fullt upp på jobbet och även hemma, en del sjukdomar har vi också hunnit med. Dottern har varit förkyld i över en månad nu till och från och det börjar ta på krafterna vill jag lova. Snart borde det väl vara hennes tur att vara frisk ett tag.

Hur har det då gått med min vikt? Jo, jag har faktiskt gått ner ett par kilo till utan att ens försöka =) Min mage (både bråcket och IBS) har ställt till stora problem för mig under hösten och vintern och därför har jag inte haft någon matlust. Därav de tappade kilona. Inget roligt sätt att gå ner i vikt på men det är ju alltid trevligt när gamla byxor passar igen =)

Igår bestämde sambon och jag att det är dags att verkligen ta tag i våra liv. Han vägde sig härom dagen och insåg att han behövde gå ner ett par kilon. Han är inte tjock på något sätt men han vill ändå se över våra matvanor. Jag var inte sen att hänga på.

Har ni några nyårslöften? Jag har ett löfte och det är att blogga mer! Jag saknar det när jag inte är igång och skriver så jag ska verkligen ta mig i kragen när det gäller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar